(Bloc) Art vers salut mental

Està comprovat científicament que alliberar la part creativa de les persones pot contribuir a millorar el benestar físic i psíquic. En les persones que pateixen algun trastorn mental això no és una excepció.

arteysaludmental

Escrit per: Irene Martínez

Hi ha qui diu que genis de la pintura o de la música van usar l’art com a catalitzador dels seus propis “monstres”. I és que la creativitat sovint ha fluït en ments brillants que no trobaven espai dins la “vida mundana”.

Avui dia són diverses les iniciatives que ofereixen entrar en el món de l’art a col•lectius que pateixen algun tipus de trastorn mental. Aquest és el cas de Susoespai. Un projecte que ofereix la oportunitat d’endinsar-se en el món artístic a persones amb trastorn mental que tinguin inquietuds creatives.

La iniciativa està guiada per la Fina Alert, llicenciada en Belles Arts i Tècnica d’Educació de Museus, que s’ofereix tots els matins de 10 a 13h per ensenyar d’una manera didàctica i estimulant a apreciar l’art en tots els seus vessants.

L’activitat consta d’una hora de visita guiada a interessants exposicions que es poden veure a Barcelona i dues hores al taller del carrer Albareda, 22-24 (Paral•lel), on cadascú posa de manifest el seu vessant artístic sota la supervisió de la Fina. Es tracta d’un espai comú on experimentar, relacionar-se, alliberar-se i gaudir de les diferents tècniques artístiques que ajuden a deixar volar la imaginació. Totalment recomanable.

www.susoespai.org