(Bloc) Successions

toleranceDes de l'Edat mitjana, més concretament des de l'any 1272 en la corona britànica i des de l'any 1422 en el regne de França, es ve utilitzant una expressió específica associada a la successió monàrquica, i a bé segur l’haureu escoltat en més d'una ocasió. És aquella de: “El rei ha mort, visca el rei”.

Escrit per: Pedro Villena

Doncs bé, aprofitant que el Pisuerga passa per Valladolid, una altra expressió molt habitual, utilitzaré una variació de la frase anterior per parlar d'una successió que ha tingut lloc no fa molt temps. “L'Embruixador Suprem de la Terra ha mort, visca la Bruixa Suprema de la Terra”.

I és que no fa molt temps que Stephen Strange, o Stephen Estrany, ha mort. Sí, ni més ni menys que el doctor Strange, Embruixador Suprem de la Terra, ha mort. No puc donar molts detalls sobre tan luctuós esdeveniment ocorregut en l'univers Marvel, ja que encara no m'he llegit els còmics on es relata aquesta defunció. Però puc confirmar que es tracta d'un esdeveniment transcendental en l'anomenat vuitè art, el relatiu als còmics. Bé, vuitè o novè art, estan així així, disputant-se el lloc amb la fotografia.

El cas és que les defuncions en el món del còmic estan a l'ordre del dia. Són nombrosíssimes les editorials de còmic que maten als seus protagonistes en les vinyetes, d'una forma més o menys definitiva. En fi, a qui vull enganyar, mai és de manera definitiva, l'heroi o heroïna difunta sempre torna a la vida en un període de temps més o menys extens.

I exemples n'hi ha a palades, estic segur que qui més o qui menys haurà sentit parlar de la mort de personatges com Superman o el Capità Amèrica, per citar alguns dels més famosos. Les televisions o els diaris s'han fet eco d'aquestes estratègies comercials de les principals editorials americanes de còmic per a augmentar les vendes de les seves publicacions.

És per això, que a la llarga llesta de personatges difunts en les vinyetes se suma una nova víctima. Superman, Capità Amèrica, Batman, Iron Man, Spiderman, Lobezno, la Vespa, Visió, Cíclope, professor Xavier, Thor, són alguns d'aquests personatges morts, i ressuscitats a posteriori, als quals s'afegeix ara el malmès doctor Stephen Strange.

I clar, sempre ha d'existir un embruixador suprem, si no qui ens protegirà de tots els immensos perills que aguaiten per tot el multivers. Per aquí fora hi ha innombrables éssers, dimonis, bestioles rares que estan desitjant tirar les seves mans, arpes o urpes sobre la Terra. Per això, és necessària l'existència d'un protector de la humanitat que ens defensi de les nombroses amenaces que pul·lulen sobre la Terra Marvel. I aquí és on entra en acció la nova protectora de l'Univers Marvel, la nova Bruixa Suprema de la Terra: Clea.

Clea prové de la Dimensió Fosca, una de les dimensions del multivers. Ha estat deixebla, amiga, amant, companya, esposa del Doctor Strange, i no necessàriament en aquest ordre. Ara s'ha fet amb el mantell de protectora suprema de la Terra, encara que no sense oposició, sobretot del Doctor Mort, un dels principals vilans de l'univers Marvel de ficció.

Per quant temps ostentarà el mantell de Bruixa Suprema de la Terra abans que els guionistes de l'editorial decideixin portar de tornada a Stephen? Això ni tan sols els Vishanti o l'Ull de Agamotto poden saber-ho. Mentre, continuarem gaudint de les seves aventures en els còmics.

Sigui com sigui, llarga vida a la Nova Bruixa Suprema.