El Bloc de Pedro

(Bloc) Successions

toleranceDes de l'Edat mitjana, més concretament des de l'any 1272 en la corona britànica i des de l'any 1422 en el regne de França, es ve utilitzant una expressió específica associada a la successió monàrquica, i a bé segur l’haureu escoltat en més d'una ocasió. És aquella de: “El rei ha mort, visca el rei”.

(Bloc) Dia Mundial per a la Prevenció del Suïcidi

toleranceCada 10 de setembre se celebra el Dia Mundial per a la Prevenció del Suïcidi, organitzat per l'Associació Internacional per a la Prevenció del Suïcidi i avalat per l'Organització Mundial de la Salut (OMS), i té com a meta crear consciència sobre la prevenció del suïcidi a tot el món. El lema d'enguany és “Crear esperança a través de l'acció”, i reflecteix la necessitat d'una acció col·lectiva per a abordar aquest problema urgent de salut pública.

(Bloc) Orgull

toleranceEl dia 17 de juny de 2022 es va estrenar als cinemes l'última pel·lícula de Pixar: Lightyear. Narra la història de Buzz Lighyear, l'home, l'astronauta de veritat, no la joguina de la pel·lícula de Toy Story. Com a producció de Pixar, és una pel·lícula d'animació, no d'imatge real, i suposo que serà un èxit (o no) entre els nens, i els que no són tan nens, aquells que van créixer amb les pel·lícules on Woody, Buzz Lightyear, Rex, Mr. Potato, Barbie i altre tenien vida pròpia.

(Bloc) Oxímoron

toleranceSimon i Garfunkel van crear una cançó a principis dels anys 60 que no va tenir molt d'èxit, però que en anys posteriors ha aconseguit un considerable reconeixement i és una de les grans cançons que ens ha llegat aquest duo musical.

(Bloc) Dia Mundial de la Salut

toleranceEl dia 7 d'abril se celebra el Dia Mundial de la Salut. Com altres dates i jornades similars i reivindicatives, aquest tipus d'esdeveniments estan promoguts per organitzacions d'àmbit supranacional, com l'ONU, UNICEF o en aquest cas en concret, per l'OMS, l'Organització Mundial de la Salut.

(Bloc) Kit d'emergències

toleranceTots tenim dies bons i dies dolents; no crec que hi hagi ningú en el món mundial sense alts i baixos, amb una vida en forma de línia horitzontal, sinó que estarà repleta de pujades i baixades, algunes més pronunciades que unes altres, en pla perfil d'una etapa de ciclisme d'alta muntanya, amb ascensos i descensos pronunciats a tres, quatre o més cims.

(Bloc) Solitud

toleranceTots ens hem sentit sols en un o altre moment de les nostres vides, això no és cap novetat. Una vegada algú em va comentar que s'havia sentit sol dins del Camp Nou, veient un partit de futbol. Sembla increïble que algú es pugui sentir sol acompanyat per milers i milers de persones al voltant.

(Bloc) Estiu

toleranceCalor, calor i més calor. És el que té l'estiu, que fa calor. I com ens agrada queixar-nos de tot, suposo que aquesta és la condició humana almenys per aquestes latituds, ens queixem que fa molta calor. I sí, és cert, la veritat és que sembla que fa una mica de caloreta. Total, estem a mitjans juliol i ja portem tres o quatre onades de calor. A aquest pas, quan arribem a setembre, ens haurem fos ja. He dit setembre?, perdó, volia dir octubre, o novembre, o desembre, perquè els estius s'allarguen cada vegada més en el temps.

(Bloc) De duos i de respecte

toleranceFa molt de temps, més o menys mig segle, i en una galàxia molt, molt pròxima, aquí al costat, es va formar un duo còmic amb el nom de Tip i Coll. Per cert, nota al marge, és curiós el número de duets còmics en el panorama de l'espectacle que s'han format al llarg de la història: Tip i Coll, el duo maquineta, Faemino i Cansat, Cruz i Raya, Els Morancos, Martes y Trece (encara que en els seus inicis eren tres membres), R2D2 i C3PO, Epi i Blas, Zipi i Zape, Mortadelo i Filemó, Batman i Robin, Petrolieres i Medi ambient, entre d’altres.

(Bloc) Mentides i veritats

toleranceDonem per descomptat en nombroses ocasions que allò que sabem, ja sigui perquè ho hem llegit en algun lloc o vist per la televisió o ens ho ha explicat un amic d'un amic, és la veritat absoluta, i passem a creure'l com si d'un dogma es tractés i a no qüestionar-nos la veracitat d'aquest fet en concret.

(Bloc) Dia Internacional de la Felicitat

toleranceCançons sobre la felicitat n'hi ha a palades, tantes com grans de sorra en una platja o programes de tafaneries en televisió. N'hi ha prou amb fer una cerca amb aquesta paraula en qualsevol navegador web perquè sorgeixin incomptables temes cada qual més feliç. Des de “Shiny happy people” de R.E.M. a “Don’t worry, be happy” de Bob McFerrin; des de “Happy” de Pharrell Williams a “Felicità” d'Albano i Romina Power.

(Bloc) Per més històries de superació

toleranceEl 4 de febrer se celebra el Dia Internacional contra el Càncer. Com tots els dies internacionals d'una cosa o una altra, suposo que s'ha fet amb la idea de conscienciar sobre aquesta malaltia en concret, per a recordar-nos a tots que aquesta malaltia existeix, per a visualitzar-la en una societat acostumada a mirar en una altra direcció quan alguna cosa no ens agrada, o ens espanta, i de la qual, només ens recordem quan ens toca en primera persona.