(Bloc) Les festes de la Mercè

toleranceEl 24 de setembre ha estat el dia de la nostra patrona. Segurament hi ha hagut bones exhibicions de l’Àliga, de la Tarasca i de la Víbria, acompanyades d’insignes reis i capgrossos que fa molts anys que han deixat d’empaitar els nens.

Escrit per: Maria del Mar Castuera

Així mateix s’han celebrat concerts més o menys divertits a tot arreu de Barcelona i hem pogut visitar nombroses exposicions dedicades a la nostra ciutat.

Es produeix una coneguda cursa d’atletisme per a tothom i ha vingut gent de diversos països, alguns per tal de guanyar i la majoria per a superar-se a sí mateixos assolint millors marques registrades que l’any anterior.

La realitat és que nosaltres gaudíem de la patronia d’una Santa Eulàlia primitiva que va ser vexada i màrtir a més no poder. Cap als inicis de l’Edat Moderna es van reunir determinats frares-sacerdots, anomenats mercedaris, que concedien als presoners dels Pirates del Mediterrani il·lustrat un rescat vital que la seva família no podia pagar i, de vegades, intercanviaven la seva vida de llibertat (a casa nostra) per la desgraciada esclavitud dels presoners, fent una substitució personal de l’un per l’altre. Aquests frares mercedaris estaven afegits a l’Advocació de la Mare de Déu de la Mercè i van decidir atorgar-li el rang de Patrona de la ciutat de Barcelona.

Fa ben poc que els jugadors del Barça li presentaven a la Verge les copes i recopes de futbol de tan famosa que és la seva Basílica a la Plaça de la Mercè.