(Bloc) Les meves delicioses vacances

toleranceEnguany no volíem fer res. Més aviat no podíem. Però afortunadament el meu adorat germà “holandès” s'ha llogat un apartament genial a la Costa Brava de Girona, a Port-Bou, ja que allí viuen uns amics nostres i a vegades passem diversos dies.

Escrit per: Maria del Mar Castuera

I això és el que he fet: passar diversos dies allí. Ha estat magnífic perquè m'he comportat com una autèntica turista i, com diuen que ningú és profeta en la seva terra, i jo no estava en la meva pròpia terra, doncs he conquistat cors a mansalva i he pujat, baixat, cantat havaneres, mullat, rigut, xerrat, gravat fotos i vídeos; en una paraula: gaudit. De la més pura naturalesa i de la superficialitat més cosmopolita; però he gaudit en gran.

En realitat hem vingut a Port-Bou per torns de dos, ja que a Barcelona, a casa, s'ha quedat la meva mare de 93 anys, que sofreix i pateix molt de ment i cos.

En conseqüència, les dues germanes que hem anat primer a Port-Bou ens hem quedat després a casa per a fer de cuidadores de la meva mare i les dues que s'han quedat a Barcelona cuidant-la han “pujat” allà quatre dies, en arribar nosaltres de Port-Bou.

I així, enguany, els cinc germans hem oblidat les calamitats i els problemes que ens assolen per tornar a reprendre, ja molt aviat, les obligacions del treball i de la nostra vida ciutadana.