El Bloc de Maria del Mar

(Bloc) Les festes de la Mercè

toleranceEl 24 de setembre ha estat el dia de la nostra patrona. Segurament hi ha hagut bones exhibicions de l’Àliga, de la Tarasca i de la Víbria, acompanyades d’insignes reis i capgrossos que fa molts anys que han deixat d’empaitar els nens.

(Bloc) La meva peregrinació

toleranceAra ha fet cinquanta anys que vaig anar per primer cop, amb més d’un miler d’infants d’escola, a la ciutat de Santiago de Compostela, en forma de Romeria ferroviària. Era l’any 1971 i vam agafar un tren de 25 vagons amb un centenar de mestres d’escola per tal de viatjar cap a la condonació papal de molts anys de beatitud purgatòria.

(Bloc) Respirem de cop i volta

toleranceSembla que s’ha acabat de cop i volta aquell perill tan dolent de contagi del virus de la Covid-19 que es podia agafar tanmateix amb la teva família i als nombrosos llocs públics d’esbarjo o a la feina. Malgrat tot, qualsevol de nosaltres havia de sortir de casa per força amb la famosa mascareta damunt del rostre.

(Bloc) Una navarrica de pro

toleranceCom m'agradaria explicar tot el que hauria de lloar cantant o dibuixant artísticament!! M'agradaria expressar com marxarà el més lògic sentit de la meva vida si un dia inexorable passa quelcom dolent a la dona anciana que em va veure obrir els ulls a la vida; com arribaran els grans i petits problemes materials i d'habitatge; els neguits entre nosaltres, cinc germans, més discussions, més embolics... i tot perquè la dona que ens va veure obrir els ulls al món ja ha fet el seu camí vital i ara toca fer-li el relleu.

(Bloc) Parar l’altra galta?

toleranceTotes sabem el que està passant al continent europeu i som conscients de la irresponsabilitat que pot suposar. El camí més fàcil per arribar d'un lloc a un altre és coercitiu a fi de doblegar la possible resistència d'algunes persones.

(Bloc) Un dia especial per a nosaltres dos

toleranceEl dia 7 de febrer és una data il·lusionant per a mi. Ve a ser com el dia dels enamorats perquè és l’onomàstica de la meva parella, que es diu Ricard com el Rei d’Anglaterra de l’Edat Mitjana, i jo solc fer-li alguna mena de regal incondicional, com ara un disc o un llibre.

(Bloc) Bona Diada de Sant Jordi!

toleranceAquest 23 és la Diada de Sant Jordi, el Dia de la Rosa i el Llibre. També dóna la casualitat que el William Shakespeare va néixer tal dia com aquest i que el famós Miguel de Cervantes va morir un 23 d’abril, durant el període Barroc a Europa.

(Bloc) El dia 29 de febrer

toleranceJo tinc un dia guardat al cor que “al igual” no existeix, però que jo mai oblido. Malgrat passin els anys, siguin o no de traspàs, jo puc viure un dia més, un dia per fruir, per fer el gos o per desar els meus malsons; és el dia 29 de febrer.