Quines activitats fan aquests dies els serveis Itínere?

itinerewebDurant el període de confinament pel Covid-19 els serveis Itínere de Fundació Joia realitzen seguiment grupal i individual de suport emocional a les seves persones usuàries, sobretot en els casos de persones que han vist afectada la seva situació laboral.

Seguiments individuals:

- Sessions de seguiment i suport emocional via videotrucada, trucada telefònica i via Whatsapp.
- Sessions de suport i acompanyament al lloc de treball via videotrucada, trucada telefònica i via Whatsapp.
- Assessorament en relació als seus drets i deures, i mesures de protecció.
- Sessions de suport i acompanyament en els casos de persones que s'han vist afectades per un ERTE i/o per la pèrdua del lloc de treball. Gestió en tràmits amb empresa, com el Sepe.
- Suport en la gestió de tràmits diversos en aquestes modalitats a distància: renovacions d'atur, intermediació amb serveis socials, intermediació amb CSMA's, i intermediació amb empreses, entre altres.
- Coordinacions amb els referents clínics en casos en què s'han detectat riscos en relació.
- Suport a la recerca de feina en perfils laborals que l'oferta s'adequa a les necessitats del mercat laboral en la situació actual: processos de selecció en control d'accessos, vigilància, teleoperador/a 061, neteja...

Totes les sessions individuals es desenvolupen dins dels Projectes: Projecte SIOAS, Projecte Itínere +45 Nou Barris Impulsem el que Fas, Projecte Itínere +45 i Joves Sants, Projecte Itínere Joves Nou Barris, Projecte Itínere Gràcia.

Activitats grupals específiques per projectes:

Projecte SIOAS
A través del sistema de videotrucades Jitsi Meet:
- Grup d'Estratègies per desenvolupar el projecte professional en aquesta situació de confinament.
- Grup Drets i Deures Laborals: per tractar les situacions derivades de la situació actual laboral (ERTOs, tramitació atur i acomiadaments).
- Google Classroom: Materials i grups per a les activitats de: Alfabetització Informàtica, Processos de selecció, Mercat de treball i CV.

Projecte Itínere +45 i Joves Sants. Impulsem el que fas
A través del sistema de videotrucades Jitsi Meet:

- Grup de Videocurrículum i elevator speech (Joves Sants).
- Grup d'organització del temps per desenvolupar el projecte professional amb el qual estem treballant l'organització del seu dia a dia per mantenir-se actius en el desenvolupament del seu pla de treball per a la recerca de feina. Aquest grup permet establir les bases comunes per al desenvolupament posterior de cada pla individual d'inserció i formació, tenint en compte la situació actual de confinament
- Google Classroom: Materials i grups per a les activitats de: Processos de selecció, Competències Transversals i CV.

Projecte Itínere +45 Nou Barris. Impulsem el que fas
A través del sistema de videotrucades de Jistsi Meet:

- Grup de Dones: a través del sistema de videotrucades de Jitsi Meet amb les quals es duen a terme sessions setmanals de suport i acompanyament al seu procés d'orientació i desenvolupament del seu projecte professional.
- Grup de Competències Transversals: a través del sistema de videotrucades de Jitsi Meet per poder identificar i reconèixer aquestes competències de cara a la recerca de feina.
- Google Classroom: Materials i grups per a les activitats de: Processos de selecció, Mercat de treball i CV.

Projecte Itínere Joves Nou Barris
A través del sistema de videotrucada de Jitsi Meet:
- Dos Grups de Competències Transversals.
- Un Grup de Gestió del Temps: organització d'horaris per aquest període de confinament amb l'objectiu de mantenir-se actius i poder anar desenvolupant accions transversals del seu Pla Individual d'Inserció.
- Un Grup Drets i Deures Laborals: per tractar les situacions derivades de la situació actual laboral (ERTOs, tramitació atur i acomiadaments).

Projecte Itínere Gràcia

A través del sistema de videotrucada Jitsi Meet:

- Grup CV i Carta presentació.

Itínere calendar