El bloc de les capacitats

(Bloc) Successions

toleranceDes de l'Edat mitjana, més concretament des de l'any 1272 en la corona britànica i des de l'any 1422 en el regne de França, es ve utilitzant una expressió específica associada a la successió monàrquica, i a bé segur l’haureu escoltat en més d'una ocasió. És aquella de: “El rei ha mort, visca el rei”.

(Bloc) Solitud

toleranceTots ens hem sentit sols en un o altre moment de les nostres vides, això no és cap novetat. Una vegada algú em va comentar que s'havia sentit sol dins del Camp Nou, veient un partit de futbol. Sembla increïble que algú es pugui sentir sol acompanyat per milers i milers de persones al voltant.

(Bloc) Estiu

toleranceCalor, calor i més calor. És el que té l'estiu, que fa calor. I com ens agrada queixar-nos de tot, suposo que aquesta és la condició humana almenys per aquestes latituds, ens queixem que fa molta calor. I sí, és cert, la veritat és que sembla que fa una mica de caloreta. Total, estem a mitjans juliol i ja portem tres o quatre onades de calor. A aquest pas, quan arribem a setembre, ens haurem fos ja. He dit setembre?, perdó, volia dir octubre, o novembre, o desembre, perquè els estius s'allarguen cada vegada més en el temps.

(Bloc) Orgull

toleranceEl dia 17 de juny de 2022 es va estrenar als cinemes l'última pel·lícula de Pixar: Lightyear. Narra la història de Buzz Lighyear, l'home, l'astronauta de veritat, no la joguina de la pel·lícula de Toy Story. Com a producció de Pixar, és una pel·lícula d'animació, no d'imatge real, i suposo que serà un èxit (o no) entre els nens, i els que no són tan nens, aquells que van créixer amb les pel·lícules on Woody, Buzz Lightyear, Rex, Mr. Potato, Barbie i altre tenien vida pròpia.

(Bloc) De duos i de respecte

toleranceFa molt de temps, més o menys mig segle, i en una galàxia molt, molt pròxima, aquí al costat, es va formar un duo còmic amb el nom de Tip i Coll. Per cert, nota al marge, és curiós el número de duets còmics en el panorama de l'espectacle que s'han format al llarg de la història: Tip i Coll, el duo maquineta, Faemino i Cansat, Cruz i Raya, Els Morancos, Martes y Trece (encara que en els seus inicis eren tres membres), R2D2 i C3PO, Epi i Blas, Zipi i Zape, Mortadelo i Filemó, Batman i Robin, Petrolieres i Medi ambient, entre d’altres.

(Bloc) Les festes de la Mercè

toleranceEl 24 de setembre ha estat el dia de la nostra patrona. Segurament hi ha hagut bones exhibicions de l’Àliga, de la Tarasca i de la Víbria, acompanyades d’insignes reis i capgrossos que fa molts anys que han deixat d’empaitar els nens.

(Bloc) Dia Mundial per a la Prevenció del Suïcidi

toleranceCada 10 de setembre se celebra el Dia Mundial per a la Prevenció del Suïcidi, organitzat per l'Associació Internacional per a la Prevenció del Suïcidi i avalat per l'Organització Mundial de la Salut (OMS), i té com a meta crear consciència sobre la prevenció del suïcidi a tot el món. El lema d'enguany és “Crear esperança a través de l'acció”, i reflecteix la necessitat d'una acció col·lectiva per a abordar aquest problema urgent de salut pública.

(Bloc) La meva peregrinació

toleranceAra ha fet cinquanta anys que vaig anar per primer cop, amb més d’un miler d’infants d’escola, a la ciutat de Santiago de Compostela, en forma de Romeria ferroviària. Era l’any 1971 i vam agafar un tren de 25 vagons amb un centenar de mestres d’escola per tal de viatjar cap a la condonació papal de molts anys de beatitud purgatòria.

(Bloc) Respirem de cop i volta

toleranceSembla que s’ha acabat de cop i volta aquell perill tan dolent de contagi del virus de la Covid-19 que es podia agafar tanmateix amb la teva família i als nombrosos llocs públics d’esbarjo o a la feina. Malgrat tot, qualsevol de nosaltres havia de sortir de casa per força amb la famosa mascareta damunt del rostre.

El Bloc de Maria del Mar

El Bloc de Pedro